Mivel én elsősorban a fotósárokból lövöldöztem, azaz max. 5 m-re voltam a témától, legtöbbször a 17-es állást használtam. Koncertfotózáshoz ez a legjobb, mivel pár méterről is átfogó képet lehet készíteni a színpadról. Az 50-es állás pedig tökéletesen alkalmas a részletek fotózására, főleg annak, aki szereti a kontrasztot az éles téma és a háttérben tetten érhető bokeh között. Ezzel a cuccal bátran benne lehet lenni a sűrűjében. Eddigi tapasztalatok alapján a magam részéről azonnal megtoldanám egy UV-szűrővel, mivel a 4 nap alatt kapott esőt, port, kánikulát, forró szelet – vigyáztam rá nagyon – szükségét érzem valaminek, ami megvédené a lencsét a fesztivál porától és egyéb szennyeződésektől. A nappali fotózásnál – főleg a gyorsan változó időjárás miatt- időnként hiányoltam a jól megszokott polárszűrőimet is, de erről az objektív nem tehet, tudtommal még senki nem gyártott üveget beépített polárszűrővel :)
Parov Stelar Band, amikor az esőcseppek becsillantak…
Ha valaki messziről szeretne fotózni, nem szeret közel menni, vagy nincs rá lehetőség, ha makró fotókat szeretne készíteni, egészen közelről fotózni a témád, akkor nem ez lesz a jó választás, mert egyszerűen nem erre van kitalálva.
A nagylátószög és a durva fényerő mellett is szükség van időnként a zoomra is. Biohazard koncerten volt egy érdekes szituáció: az énekes váratlanul lerongyolt a közönség közé, felmászott a kordonra tőlem fél méterre, és onnan énekelt-gitározott tovább. Mondanom sem kell, esélyem sem volt mozdulni, csak a zoomra hagyatkozhattam. Ennek az üvegnek a tudása a hagyományos filmes gépek tulajdonságait tekintve 27-80mm zoomnak felel meg. Az adottságai miatt gyenge fényben, akár állvány nélkül is alkalmas a akár mozgás megörökítésére. A nagy fényerő és a mélységélesség pedig könnyű témakiemelést tesz lehetővé.
Amit viszont tud, abban zseniális, már tudom milyen lesz a következő objektívem….
Anna and the Barbies
Hegyalja fesztivál képek (feltöltés folyamatban) a Galériában.